random~

assalamualaikum!
emm...ampa semua sihat tak hari ni??
makan dak gi??
hehe..
hari ni aku nak cerita pasai macam2!
haa...agak lama aku rasa aku tak update bl0g an??
jadi hari ni aku nak cerita semua yang aku nak cerita kat semua orang yang rajin duk baca bl0g aku ni la...:p\
hee~
wei2!aku sekarang sudah bergelar budak sekolah!
cewwah~haha...f0rm 6 ja pn...
hmm..jom2 aku nak cerita!


9.5.2012
hari ni aku bangun awai!hehe..tak sabar nak pi sek0lah...lepas mandi,iron baju semua,aku pun siap2 la nak tunggu ayah aku balik kerja...kami nak pi jpn kedah..dalam puk0i 9 pagi macam tu la ayah aku balik pastu ter0s pi...sampai kat jpn tu,aku tngok ramai glerr orang...semua yang berurusan kat situ semua pasai f0rm6..
depa pun nak tukar sek0lah gak..macam aku la..hehe..:)
aku ingat an susah..tapi senang ja...dia just mintak surat tawaran f0rm6 yang aku dapat time kat perak dulu tu pastu dia pr0ses2..pastu dia bagi kat aku surat tawaran yang baru...surat tawaran ke f0rm 6 di smk jitra untuk aliran sains~
dapat ja surat tawaran tu,aku ter0s tanya orang tu "err..ni boleh pi sekolah dah ka??"
pastu dia jawab"ha..boleh la..kalau nak pi lani pun boleh.."
aku pun apa lagi senyum sampai ke telinga la..
haha..
tapi ayah aku ajak makan dulu sebelum pi sek0lah..lapar l0rh~
dalam puk0i 10 lebih2 camula baru aku sampai sek0lah..
mula2 tu ayah aku kata nak tinggal aku depan gate pastu suruh aku jalan sendiri masuk sek0lah..
aku ok ja la...pastu bila sampai bet0i2 depan gate aku takot la..hehe..so,aku pun ajak la ayah aku pi teman aku..
mula2 kami pi pejabat sekolah..otw nak naik pejabat tu aku jumpa kawan aku..pastu dia pl0k aku..
waa~terharu gilerr asa..haha..
naik2 pejabat dia kata kena pi dewan ter0s..daftar kat sana ja..
ok,aku pun pi la dewan ngn ayah aku...sampai sana,isi2 borang,ter0s duduk dengar ceramah..
haha..agak memboringkan la...:p
ayah aku dah lama dah balik...
dia suruh aku balik naik bas nanti.. 
puk0i 130 kami keluar sek0lah..ter0s pi tunggu bas kat stesen dia la..
ingat boleh la naik bas puk0i 2..tgk2 puk0i 3 baru bas mai...haish~
tapi tak pa la...janji b0leh balik...
sampai ja kat pekan kodiang aku pun k0l la ayah aku sur0h mai ambek..
nak tau ayah aku kata apa??
"abah ada kat sint0k nieh..baru lps dftar bal0ng ambek lesen..dikwa sampai dah ka??ha..pi makan2 dulu kat kedai makan kat situ..satgi abah sampai la.."
tudia~aku dengan pel0h2 ni nak sur0h aku pi makan pulak..dah la penat baru balek sk0lah..:p
tapi memandangkan per0t aku pun tgh lap0,aku pun pi la oder pasemb0r dengan teh ais kat kedai apa tah..
agak malu la time tu...dengan pakai baju sek0lah pastu duk sorang pulak..haha..
puk0i 5 lebih gak la baru ayah aku sampai..jen0h tunngu w0i~
haha...

10.5.2012
ok,aku bangun awai pagi ni sebab kononnya nak pi sek0lah naik bas!
haha...
tapi tak boleh sebab lewat dah la kot~
jadi,terpaksala ayah aku hantar aku pi sek0lah...
sampai sek0lah,kawan aku duk tunggu dah kat gate..:)
pastu kami jalan sama2 masuk dewan..
hari tu depa ada baca yasin...memang tiap2 hari khamis depa baca yasin...:D
lepas baca yasin semua,kami pun angkat la meja susun...nak sambung orientasi la..nak buat apa lagi..
haha..
memang memboringkan!
masa aku banyak habis duk sembang2 ngn kawan ja...haha..
puk0i 945 rehat!
eksited glerr~haha..lapar k0t..
pi kantin aku makan nasi ayam dengan air mango..mahal k0t~semua tu dah 3.50 dah...
ish3..lama2 mcm ni pokai aku..:p
tapi tak kisah la...janji per0t kenyang..:)
masuk balik dewan...
cikgu2 start bagi ceramah kat depan,kami lak start duk buat kedai kopi kat belakang..haha..
sampai puk0i 1,orientasi abeh...kami semua kena gerak duk lam kumpulan bincang pasai permainan untuk hari guru nanti..pastu balek...
sampai kat stesen bas,ayah aku k0l..dia tak bagi aku nek bas...dia suruh aku balek ngn dia sebb dia pn duk ada kat jitra gak time tu...aku pn ok ja..:)
lagi best..jimat duet..:p
dah sampai rumah semua..dalam puk0i 5 ptg tu kawan aku mai ambek aku kat rumah pastu pi jalan2..
dan gak la aku beli beg 1..:p
10 engget ja k0t..haha..

13.5.2012
macam biasa!hari ni pun aku bangun awal gilerr..eksaited nak pi sek0lah..haha..
lepas siap2 apa semua aku pun kejut an la abg aku..suruh dia hntr aku nek bas..
sementara dia pi gosok gigi apa semua,aku pun pi la pakai kas0t..bukak2 pintu tenguk2 hujan!
adoiy~cena nak pi  tunggu bas nieh..kami pi naik moto..satgi basah abeh la..
ayah aku lak dah pi kerja dah..
abang aku kata tak yah pi k0lah la...
aku sedih la an..dah eksaited semu tengok2 tak jadi..:(
aku pun masuk la bilek..dengan air mata duk bjurai tu..haha..
salin2 bj semua,tr0s ms0k balek lam slimut..nak smbng tid0!
pastu tiba2,ayah aku k0l..dia suruh aku siap2 dia kata dia nak mai ambek aku hntr pi sk0lh..
haha,,,happy glerr aku..:)
hari tu aku pi k0lah pk0i 8 k0t~
haha..:p

14.5.2012
hari aku naik bas pi sk0lah!haha..
pastu balek pun bas mai awai...
tapi an,el0k2 bas jalan teng0k tayar bas lak pancit!
adoiy~banyak bet0i la dugaan..
kami pun duk la dlm bas tu dk tunggu bas pk0i 3..
tapi tgk2 bas tak mai pn..
sdyh glerr aku..
nak balek ngn sapa la lak nieh..
nak k0l ayah aku sruh mai ambek pn ksian kt dia..dah la baru balek keja..
naseb bek la ada kawan yang aku baru kenai tu ajak aku balek ngn dia..
alhamdulillah~
:D


16.5.2012
hari ni hari guru...tapi aku p0nteng!
haha..:p
mula2 tu punya la eksaited dftr nama mas0k music chair..
teng0k2 tak pi pn..
haha...

17.5.2012
ok,hari ni hari pnut0p orientasi!
haha..akhirnya...
mngu dpn dah start blajr wei!
tak0t la pulak..hmm...
uj0ng ta0n ni lak stpm untk smstr 1..
fiuiy0o0...kena study hard nieh!
hehe..

semalam aku jalan2 nampak blackberry warna putih...segak n0h!haish..bkenan lak aku..:ptp sorry la whai bb..aku hanya mmpu mmuja mu dr jaoh~haha..mahai sgt k0t!







4 comments :

Anonymous said...

eceh.nampk ada nama izzat danial..

nabeela najwa♫ said...

op c0z lerr~
dy an my sygs!
haha..gedik!:p

Anonymous said...

budak2 manjung tak rindu ka boolat ? rindu budak johor ja eh.. ni nk sedih ni :'(

nabeela najwa♫ said...

mna ad~
aku rndu semua la...
tmbh2 ag kwn2 sekelas dlu..
lg rndu tw!
bla ag la nk leh jmpa an..
hmm...:(