sem 2,DONE!

assalamualaikum!
lama angat asanya aku tak update blog kan..
hee...
dulu time aku spent time kat rumah ayah aku,tiap2 hari mesti aku cakap yang nanti bila aku dah balik lumut,aku nak update blog aku!kalau boleh,hari2 nak update!
ahaha~~
tapi sekarang bila aku dah ada kat lumut ni ha,on lappy pun aku malas~~
hoho..
masa aku banyak dihabiskan dengan tidur,of course!haha~
pastu duk menggedik2 kan diri di dapur..
nak kata tolong tok aku masak,dak pun..tapi saja duk tengok tok aku masak..haha..
nak belajar lah!
kata nak kawen an tak lama lagi nabilanajwa??
hahaha!!!
berangan tak sudah!!
ok2..
tak lama lagi,dah nak masuk tahun baru kan??
sat ja rasa..lepas ni 2014 la kan?
hmm...banyak sangat kenangan aku dekat 2013 ni..
ada pahit,ada manis..ada suka,ada duka..
semuanya selang seli..
masuk ja januari 2014,bermulalah kehidupan aku sebagai seorang student nurse semester 3!!
yeay!!
haha..
alhamdulillah..aku syukur sangat dapat lulus exam pastu dapat masuk sem3..
even result aku sama ja pointer dia dengan sem lepas,tapi aku tetap bersyukur!
bukan mudah tau~~
in shaa allah,masuk sem3 nanti aku nak upgrade sikit ah result aku tu..
hee~
sem3 tak la seteruk sem2.. in shaa allah boleh punyalah!
ngee~~
dalam taon 2013 ni,banyaaaak sangat yang aku dah belajar..
aku belajar untuk matangkan diri aku dengan pengalaman..
aku rasa bersyukur sangat sebab diberi peluang untuk study under SPA nieh..
dulu..time aku sekolah,macam2 sangat cita2 aku..macam2 aku nak jadi!haha..
tapi kerjaya nurse tak pernah aku cita2kan!
haha...tak sangka,sekarang yang nilah kerjaya yang aku agung2kan..
aku tak pernah malu kalau sedara aku tanya aku study apa sekarang...
dengan bangganya aku jawab yang aku study nursing!
haha...
sebab apa??
sebab sepanjang aku study nursing ni banyak dah aku belajar..
banyak sangat2!
dan semuanya adalah untuk kebaikan aku sendiri...
pengalaman dalam berhadapan dengan pesakit adalah satu faktor yang boleh mematangkan fikiran aku..
sekarang aku dah boleh dengar nasihat orang..(:
aku dah pandai menyusun ayat sebelum aku cakap..(:
aku dah pandai melawan..aku tak kan biarkan orang pijak kepala aku..(:
aku jadi seorang yang lebih menghormati orang lain..even orang tu aku tak kenai..(:
aku tak mudah marah...dan aku selalu anggap apa yang jadi sebagai satu ujian..
sekarang aku lebih berfikiran positif..(:
aku dah tak sesuka hati aku dah menilai orang..(:
bila aku nampak seseorang dalam kesakitan,kesusahan,aku rasa macam aku yang ada kat tempat dia...
dan sekarang perkataan terima kasih memang sangat2 mudah untuk aku luahkan..(:
syukurnya rasa!! :')
aku tak rasa aku boleh simply ubah perangai aku nieh kalau aku tak masuk bidang ni..
memang aku percaya..setiap apa yang ALLAH SWT aturkan untuk setiap hambaNya pasti ada kebaikan..pasti ada hikmah,kita hanya perlu percaya pada takdir..:)

dan aku sangat2 bersyukur sangat dengan apa yang telah ditakdirkan untuk aku!(:
aku harap sangat yang taon 2014 yang akan datang nanti akan memberi sesuatu yang lebih daripada taon 2013..
IN SHAA ALLAH!
ok,last pic memakai pit hijau!
ahaha~
naik sem depan,pit biru menanti~
ngee...
babai~
assalamualaikum!







No comments :