TRUST ME,I'M A NURSE!

Cewwah tajuk diaaa~~ xleh blah langsung..Haha..Mesti hampa cakap..‘ala…nurse ja pun..tu pun nak megah’
Kan??btoi dak?? Tp xpa la..ikut hampa la nak cakap apa pun..Mulut hampa kan..aku nak buat macam mana..hee~

Diam tak diam dah masuk tahun 2016 dah kan?
Sekejap ja rasa…dan dah 4 tahun dah aku tinggal alam persekolahan..haha..Rindu pun ada gak bila tengok adik2 duk pakai baju sekolah..hee~
Tahun ni jugak aku dengan rasminya telah menamatkan pengajian aku di kolej kejururawatan kubang kerian,Kelantan dengan jayanya..Hoho~ (Xdak la jaya sangatt)

Alhamdulillah aku lulus exam BPL,lulus exam LJM,lulus PTM,lulus kursus penyeliaan berkesan..sekarang status aku duk saja tanam anggur..haha
sambil duk tunggu surat posting..hmmm~


Boring weei~dulu masa duk kolej bukan main merungut bila cuti sem kena kacau dengan vocational posting la..kena kacau dengan komuniti la..haha
Lani bila dah dapat cuti panjang2,duk merungut boring pulak…hmm..tu la manusia kan,tak pernah bersyukur..haha

Lama sangat rasa xpost dalam blog ni kan…rindu sebenarnya nak beletiaq panjang2 dalam blog ni sebenarnya…biaq takdak orang baca pun kan…janji kepuasan tu ada..hehe
Tapi tu la..tahun 2015 tu busy sangat aku rasa..kalau ada cuti pun,memang aku guna secukupnya untuk menghayati cuti yang diberi..hee~

Sorry tau kalua hampa duk baca post aku kali ni macam melompat2…sat cerita pasai yang tu…sat cerita pasai yang ni pulak..lama2 hampa pun pening..haha
Sorry nah..tapi sebab cerita tu banyak sangat sampai taktau nak cerita yang mana satu…tu yang melompat2 tu..sorry..T_T

Lani kan duk risau sebenarnya tau…risau takut dapat tempat posting jauh2..haha..dulu masa duk isi tu,tak pikiaq pun..lani pulak duk risau..hmm..
Kalua dapat jauh2 dari family takpa lagi..sebab aku memang dah biasa dah duk jauh dari family…tapi yang duk risaunya takut dapat negeri yang kos sara hidup dia tinggi..macam mana aku nak survive weii~~

Baru2 ni kan ada la aku p KL…saja la pi main ice skating dekat IOI mall tu..haha..syok!
Aku pi 2 hari 1 malam ja pun..tapi aku rasa parok gila duit aku time tu..haha..aku ni pulak pantang kalau Nampak makanan..semua duk teringin nak makan…last2 duit aku pun keluar macam air paip…sedih rasa wei…

Bila pikiaq balik kan,macam mana la aku nak survive…dah la nafsu makan dengan nafsu shopping aku nip ayah betoi nak kawal..haish! tak sanggup kalau dapat sana..
Aku duk harap sangat kalau aku dapat perlis ka..haha..senang!tak payah pikiaq nak sewa rumah dah memandangkan rumah family aku dekat2 sini ja…pastu kos sara hidup dia biasa ja…mampu lagi la…syoknya kalau dapat sini!haha..

Tapi tak tau la..semuanya bergantung pada rezeki la..macam kita selalu dengar la kan..kita hanya mampu merancang..tapi ingat,ketentuan Allah tetap yang terbaik..hee~so,sekarang ni aku serah semuanya pada Dia la…Dia ja tau yang mana yang terbaik untuk aku kan..:-)
Hmm..bila dah abeh study ni..pastu dah nak masuk alam kerjaya ni,macam2  lah soalan yang aku duk dapat..haha..Tambah2 lagi bila duk jumpa orang kampong tok aku masa dia buat kenduri hari tu..haha

Duk tanya bila nak boleh makan nasi minyak..haha..macam lawak ja aku dengar solan tu..hoho~Bukanya apa kan,aku ni baru 22 kot tahun ni..muda lagi tu~~Haha..lagipun aku ni ada life goal aku sendiri…dan aku tau la apa yang aku buat…kawen2 tu kita letak tepi dulu…kan..haha..tunggu la lagi 2,3 taon lagi ka..kan…
Yang penting sekarang,aku nak capai dulu life goal aku..hee~ biaq kumpoi semua aset2 dulu baru la boleh enjoyy~~

Lagi nak cerita apa lagi eh??tak tau la..duk rasa tadi macam banyak jaa nak habaq..bila du tengah taip ni terus blurr..haha..
Tak pa la noh,lain kali kalau aku rajin,aku post lagi..
Babai~~


No comments :